יום שישי, 25 במאי 2012

סירמיונה – Sirmione, העיירה בה הזמן עומד מלכת


סירמיונה – Sirmione שוכנת בקצה הלשון החורץ את אגם גרדה בחלקו הדרומי ובהחלט ראויה לביקור , משתייכת לחבל ונטו ,מרוחקת כ- 25 דקות נסיעה מערבית לעיר ורונה ומצפון לאוטוסטראדת הרוחב 4 – A (ונציה – מילנו), אגב בירידה מהאוטוסטראדה לאחר היציאה מכביש האגרה ניתן לזהות את המונומנט הגבוה המנציח את הקרב המפורסם שהתרחש במקום – קרב סולפרינו.

מוקד תיירות בלתי רגיל ולפיכך צפוף והומה בחודשי הקיץ גם בשל נגישותה לאטרקציות התיירותיות הממוקמות בקרבתה כמו: גארדה לנד ,פארק הקולנוע ,פארק המים ,פארקים בוטניים ועוד ,מה שמסביר את ההיצע הגדול של חדרי המלון והצימרים בסביבתה.

הכניסה לסירמיונה העתיקה, צילום באדיבות: www.sirmione.eu
מומלץ להחנות הרכב בחניון הציבורי הקרוב יחסית למרכז ההיסטורי של העיר המוקף חומה ונשלט ע"י הטירה של משפחת סקליג'רו ששלטה באזור במאה ה-14, הכניסה לעיר העתיקה דרך המבצר ,עם הכניסה לעיר העתיקה משמאל כנסייה קטנטנה ויפיפיה – Ava Maria שמה מימין המבצר עם תגליפי סמל המשפחה (סולם – Scala משורש סקאליג'רו).

חוצים את העיירה כשלכל אורכה משובצים חנויות כמו גם מסעדות וגלידריות ,בכיכר השניה שמאלה לכיוון הרציף ניתן לראות מונומנט – פורטרט של גדול המשוררים מהתקופה הרומאית בן המאה ה-1 לספירה – Valerio Catulo שאגב שרידי חוילתו נמצאים בקצה העיירה (הכניסה בתשלום) חשוב לציין שגם זמרת האופרה הנודעת – Maria Calas  בחרה לגור בסיר מיונה לאחרונה ביתה נמכר.

דרך מומלצת להכיר את סירמיונה ונפלאותיה הוא באמצעות סירת מנוע, מומלץ לבצע שייט בן כמחצית השעה במהלכו ניתן להקיף את כל חצי האי ולראות מבעד לים את ביתה של מאריה קאלאס, שרידי הוילה של קאטולו, החופים החוליים היפים ובעיקר את פלא הטבע שהאגם מציע נביעה של מים חמים בטמפרטורה של 65 מעלות צלסיוס (מים תרמליים) המשמשים לצורכי ריפוי ומזינים 3 בתי מלון בסירמיונה כמו גם את בית המרחץ הציבורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה